W Polsce biur nieruchomości przybywa z miesiąca na miesiąc. Na tyle, że dość problematyczne jest wskazanie konkretnej liczby. W samej Warszawie znajduje się ponad 1300 agencji nieruchomości! Jakich błędów unikać przy wyborze agencji, a jakie rady są na wagę złota?

1. Jak firmę widzą klienci tak o niej piszą

Profesjonalizm jest tym, czego w pierwszej kolejności oczekujemy od agencji nieruchomości. Dlatego na początku dokładnie prześledź ofertę firmy. Strona www jest niezbędna  zaistnienia w tej branży. Zwróć uwagę na jej przejrzystość i czytelność przedstawionych informacji. Przede wszystkim jednak na sposób prezentacji nieruchomości. Wysokiej jakości zdjęcia, szczegółowe informacje i łatwe wyszukiwanie informacji czynią stronę przyjazną użytkownikowi. Biuro nieruchomości, które prezentuje oferty w taki sposób, pokazuje, rozumie potrzeby swojego klienta. Kluczowe jest jednak to, co do powiedzenia o biurze nieruchomości mają sami jego klienci. Zapoznaj się z opiniami na forach, w mediach społecznościowych i na wizytówce Google. Zachowaj jednak krytycyzm wobec liczb, ponieważ duże agencje rzadko mogą pochwalić się opinią 5,0. Zresztą czy, na przykład 100 pozytywnych tak samo brzmiących opinii nie jest dla Ciebie zastanawiające? Zwróć uwagę na pseudonimy wypowiadających się osób oraz na merytorykę treści. Nieprofesjonalne pseudonimy, brak konkretów i długość ograniczająca się do jednego słowa podważa wiarygodność opinii. Zwróć również uwagę na podejście biura nieruchomości do klienta. Doskonale widać to po sposobie komunikacji, który najlepiej jest widoczny w podejściu do negatywnych opinii. Na pewno powinieneś omijać szerokim łukiem biura nieruchomości, które pozostawiają negatywne opinie bez odpowiedzi. Jeszcze gorsze jest wszczynanie kłótni na forum lub pretensjonalne słowa. Pamiętaj, że jako przyszły klient takiej agencji możesz być potraktowany tak samo!

2. Doświadczenie i kwalifikacje pracowników biura nieruchomości

Wiarygodność w branży nieruchomości ocenia się na podstawie renomy firmy. Biuro nieruchomości buduje ją na podstawie doświadczenia i kompetencji zatrudnianych pracowników. Obecność firmy na rynku od kilku lat sprzyja budowaniu doświadczenia.   Dzięki temu wydaje się nam atrakcyjniejsza. Warto zwrócić uwagę na referencje, wyróżnienia i zakres świadczonych usług. Najtrudniejszą  do oceny kwestią są kompetencje pracowników. Wszystko za sprawą tzw. ustawy deregulacyjnej. W praktyce jej wejście w życie oznacza, że od 2014 roku pośrednik w obrocie nieruchomościami nie musi posiadać licencji pośrednika. Licencja jest dokumentem wydawanym przez Polską Federację Rynku Nieruchomości (PRFN). Jej posiadanie jest potwierdzeniem wiedzy agenta, w szczególności cennym, jeśli idzie ona w parze z wieloletnią praktyką w zawodzie. Pośrednik nieruchomości często posiada również inne certyfikaty i dyplomy. Wykwalifikowani pracownicy to znak, że agencja prowadzi selekcję i zatrudnia wyłącznie osoby mające predyspozycje do pracy w tym zawodzie. Nieruchomości wiążą się z dużym nakładem finansowym z naszej strony. Dlatego powinniśmy zwrócić uwagę na prezentację pośredników nieruchomości na stronie firmy. Propertica zamieściła takie informacje na stronie głównej, aby zwiększyć ich czytelność. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie wiedzy i ocenę samego biura nieruchomości, jak i agenta będzie spotkanie na żywo. Pośrednik nieruchomości powinien na nie przybyć punktualnie. Dobra prezencja, komunikatywność, a przede wszystkim szeroka wiedza dotycząca nieruchomości to najbardziej pożądane cechy.

3. Oszczędność Twojego czasu

Dobre biuro nieruchomości świadczy kompleksowy zakres usług. Oznacza to, że doskonale rozumie złożoność procesów w pośrednictwie nieruchomościami. W zakres usług profesjonalnego biura nieruchomości powinny wchodzić:

  • doradztwo finansowe
  • działania marketingowe
  • profesjonalna prezentacja nieruchomości (sesja fotograficzna, wirtualny spacer, zdjęcia z drona, profesjonalne opisy i rzuty nieruchomości)
  • pomoc w sprawach administracyjnych
  • doradztwo prawne
  • pomoc w negocjacjach

Tylko kompleksowa usługa oznacza dla nas jako klienta oszczędność czasu, stresu i bezpieczeństwo. Wsparcie klienta przez biuro nieruchomości na wielu płaszczyznach sprawia, że nasz cel staje się bardziej realny do osiągnięcia. Do wielkości prowizji najlepiej odnieść się oceniając właśnie zakres świadczonych usług. Oszczędność czasu to również kwestie formalne, którymi powinna się zająć za nas agencja. Profesjonalne biuro nieruchomości pomoże Ci przebrnąć przez czasochłonne, a często zawiłe formalności   oraz objaśni zapisy zawarte w umowie. Odniesie się również do ewentualnej możliwości ich zmiany i posłuży się w tym celu odpowiednią argumentacją. Wiedza i profesjonalizm powinny być widoczne na każdym kroku współpracy z agencją nieruchomości.


Potrzebujesz pomocy przy sprzedaży mieszkania? Skontaktuj się z nami i umów się na bezpłatną konsultację.